hye everyone . wc to my blog yang simple gilerr mcm owner dia jugak . so , just read and chill okayy :) HAHA .

bout my textile



SELAMAT BEPUASA kpd SELURUH UMAT ISLAM :) 
semoga bulan puasa pd kali ini menjadi 
lebih baik dr bulan puasa yg sebelumnya :) okayy .

macam dah lame tak aku tak updatekan ? hahaha . sorii laa . takde maselah nak menyibukkan diri dengan blog sejak kebelakangan nii . kalau aku update tu , maknenye aku tengah ade mase senggang lah tu . btw , nak taw tak aku ade kat mane skang ni ? ofcoz la aku dah ade kat rumah aku . ya ! diulangi ade kat rumah aku . bukan dekat kolej kerawang , UiTM ! sumpah happy ! :) ngeee ~~ tak sabar rasenye nak berbuka malam ni bersama keluarga yang tersayang ! muahh XD

well , tergerak pulak hari aku nak bercerita pasal course yang aku dapat kat UiTM tuh . so , let me introduce k . name kos aku tu ART AND DESIGN TEXTILE . haaa , gah tak name department aku tu ? bangge siott jg budak AD ni . dah name pun tekstil , dah tentulah aku belajar buat kain , tenunan , batik dan juga jenis-jenis fabrik yang kita gunakan dalam kehidupan seharian kita . kalau nak taw , kita ni hidup dalam tekstil . nak taw kenape ? cube korang tengok kat sekeliling korang , sumenye tekstil kan ? jangan nak tipu ! tu , yang kat badan korang tu bukan tekstil ke ? haaa , nampak ? heheheh . actually , best taw balajar tekstil ni walaupun pada mulanya aku blur-blur pasal tesktil ni . benarlah kata pepatah ; tak kenal maka tak cinta . bermadah pulak aku nii --_--

dan buat masa sekarang ni , aku dah study pasal batik TIE AND DIE . kalau ditranslatekan dalam bahasa melayu jadi batik ikat dan celup . enjoy taw buat batik nii . mule-mule apply kat atas tisu , pastu dalam minggu lepas kitorang apply pulak atas kain yang betol . nak taw cene bentuk batik tu ? jom tengok pic kat bawah ni .....


macam nak jampi orangkan ? bertali bagai .
ni namenye SPIDER WEB . 
ni same je denagn yang atas tu , tp dalam satu kain ade banyak spider web ...
emm , korang imagine la sendiri erkk ..
focuss siott ! haha
bolee laa jd model batik pas nii . uwelkk !!!
ni hasil spider web yang kat atas skali tuu ... amacam ??
nilah sume hasil batik aku .. taw la tak lawaa :(

So , bestkan ? hahaha . trylah amek kos ni buat adik-adik yang baru nak amek SPM tuu . tp agak penatlah cikitkan . alah bisa tegal biasa .... dah namepun student kan ? 


nama kami sama : MIRA . hehehe .
ye yer je focus tu , padahal dah tau aku nak snap >.<

I`M FROM TEXTILE DEPARTMENT KT.

:)

Oklahh . itu baru projek terawal yang aku baru buat . belum lagi projek seterusnya . makin lama makin bertambah taw tak ! tapi sebab aku enjoy mase buat seme projek and assignment , aku okayy jee :) lagi banyak lagi best ! *dalam hati rase nak hentak je kepala kat dinding*


okayy , ni projek seterusnyaa , in progress . 



dah habis bace dah? sekarang komen pulak ok. thanks

No comments: